צרו עמנו קשר בטופס הנ"ל ואחד מן היועצי האשראי שלנו יצור אתכם קשר בהקדם.
 


הלוואות לעסקים חדשים-פיקסמן פיננסים

עסקים בהקמה עם וותק של שנה אחת לפחות

עסקים בהקמה זקוקים להלוואה לצורך הון ראשוני לצורך תפעול העסק. גובה ההלוואה הוא בהתאם לאופיו של העסק: עסק המופעל ע"י אדם אחד הנותן ייעוץ יזדקק להלוואה נמוכה יותר מעסק המעסיק עובדים וזקוק למכונות יקרות.

לצורך הבנה ובדיקה לכמה הלוואה להון ראשוני יזדקק העסק, יש צורך בתוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא למעשה תכנון ראשוני של סך ההון הראשוני שיזדקק לו העסק בתחילתו ולאורך כל תקופת ניהולו, וצפי ההכנסות העתידי של העסק. ישנם כאלו שיעדיפו להשקיע את כספם הפרטי, שחסכו ולא לקחת הלוואה חיצונית, "לא רוצים להיות חייבים..." יש לשיקול זה חסרונות הנובעות משיקול של עלויות מימון הנובעות מאלטרנטיבות יותר טובות להשקעה של כספינו הפרטי.

כמו כן במקרה שהעסק לא יצליח, מצבו של בעל העסק, שיפסיד את כספו הפרטי יורע במישור האישי, שכן הוא לא יוכל לפרוס את חובותיו לעצמו על פני תקופה. בכל מיקרה הון עצמי מול חוב חיצוני היא שאלה של סיכון מול סיכוי, והמינון הנכון בניהם היא צריכה להיות בהתאם למצב הכלכלי במשק. מינוף כספי בעזרת חוב חיצוני יביא תשואה גבוהה לעסק בתקופה של צמיחה במשק וסיכון בתקופה של מפולת במשק. בעל עסק זקוק להלוואה ואשראי בנקאי, על מנת לגדול ולהתפתח.

כשחברה דורשת הלוואה בנקאית מהבנק, ברוב המקרים הבנק ידרוש ערבות אישית מבעלי המניות בחברה, דבר שמנטרל את היות החברה אישות משפטית נפרדת מבעלי החברה, כלומר בעלי החברה ערבים להלוואה באופן אישי. חשוב מאוד להתייעץ אם מומחה בתחום, בכל הקשור לנוסח הערבות כלפי הבנק. היתרון בהלוואה בנקאית היא בכך שהבנק בדרך כלל לא נוהג להתערב בניהול החברה. עובדה זו משמעותית כאשר מביאים בחשבון אפשרות לפנות למשקיע פרטי, שבדרך כלל מעוניין בתפקיד פעיל בניהול החברה ובנתך מרווחי החברה. היתרון במשקיע פרטי, שאין חשש וסכנה מאי יכולת של פירעון החוב. משקיע מביא עמו יתרון נוסף לחברה כגון: ניסיון בניהול והפנייה של פעילות העסק לשווקים חדשים, במרה זה, החיסרון של המשקיע, שנובע מחלוקת הרווחים והתערבותו בניהול הופך ליתרון.

המדינה תומכת ומעניקה ערבויות בשביל הלוואות לעסקים מתוך מחשבה שהעסקים הם מנוע הצמיחה של המשק. ניתן לקבל הלוואות בערבות המדינה דרך המדען הראשי ומהרשות לעסקים קטנים. כדי להגיש בקשה להלוואה מהמדינה צריך לפנות אליהם בשפה שלהם, הקרנות שבערבות המדינה לא רוצות להשקיע כספים בעסק שנמצא בסכנת קריסה. משום כך, רק 30% מהבקשות המוגשות לקבלת הלוואה בערבות מדינה מתקבלות ולעיתים הסיבה לכך היא בגלל הגשת בקשה בצורה שגויה או רשלני. חשוב לציין כי תשובה שלילית מונעת מבעל העסק להגיש בקשה נוספת, טרם עברו 18 חודשים מהגשת הבקשה הראשונה.

מרבית הקרנות מופנות לעסקים הנמצאים בדרום הארץ ובצפונה. היתרון הוא באפשריות שנותנת המדינה בתנאי ההחזר של ההלוואה, המדינה תאפשר ללווה להתחיל להחזיר את ההלוואה רק כשהעסק יניב רווחים. החיסרון בהלוואה במימון המדינה היא בכך, שהמדינה לרוב לא תאפשר לבעל החברה למשוך דווידנטים מהחברה, שבבעלותו לאורך כל תקופת מתן ההלוואה.

יש אפשרות לממן את העסקים עיי' החלפת שירותים, בצורה של ברטר. עסקים יכולים לרכוש מכונות, מחשבים וציוד לעסק במסלול של ליסינג תפעולי. בצורה כזו בעל העסק יכול לפרוס השקעה כבדה לתקופה ארוכה. השיקול לבחירת מסלול למימון העסק הוא זמן מול כסף, פיתרון חלקי בעיית תזרים מזומנים לעסק הנובע מתשלומים נדחים, יכולה להיות בצורה של פקטורינג. כלומר העברת ההתחייבויות של לקוחות לבעל העסק, לגופים חיצוניים תמורת אחוז מסוים מהעסקה. בעל העסק משוחרר מסכנה של אי קבלת התשלום מהלקוח, עובדה שהופכת את עסקת הפקטורינג לסוג של ביטוח. עסקת פקטורינג יכולה להתבצע תוך 48 שעות מרגע הגשת הבקשה ועד העברת הכספים לחשבון בעל החברה. חשוב להתייעץ עם יועץ מומחה בתחום המימון על מנת למקסם את היתרונות, שבאפשרויות לקבלת הלוואות על פי האופציות שצוינו להלן ועומדים בפני בעלי העסקים.